Obesitas niet veroorzaakt door minder beweging


De
enorme toename van het aantal mensen met obesitas (ernstig overgewicht) van de
afgelopen twintig à dertig jaar, is niet toe te schrijven aan een minder
actieve leefstijl, zoals de afgelopen jaren algemeen werd aangenomen.

Lees verder


Borstvoeding verkleint kans overgewicht en astma


Kinderen die borstvoeding hebben gehad, hebben minder kans op
overgewicht en op astma. Dit zegt Salome Scholtens na onderzoek aan de
Universiteit van Utrecht.

Lees verder

Honing veilig alternatief voor hoestsiroop


Verkouden
kinderen kun je net zo goed een lepel honing geven als hoestsiroop. Het werkt
even goed en is bovendien veiliger.
Lees verder

Kwart van Nederlanders slaat ontbijt over


Meer
dan een kwart van alle Nederlanders gaat nog altijd zonder ontbijt de deur uit.
En dat terwijl bekend is dat het ontbijt overslaan slecht is voor de lijn én je
concentratievermogen.

Lees verder

Hooikoortspatiënt neemt medicijnen te laat in

Hooikoortspatiënten nemen te laat hun medicijnen in. De meeste patiënten doen
dat pas als de pollen al in de lucht zweven. Het zou veel effectiever zijn als
ze dat weken eerder zouden doen.
Lees verder

Kind van oudere papa leeft langer


Steeds
meer mannen worden op latere leeftijd vader. En dat is helemaal zo gek nog niet,
blijkt uit Nederlands onderzoek. Want kinderen van oudere papa´s – boven de 40 – leven
langer dan kinderen van jonge papa´s.

Lees verder


Nieuwe dieetpil verdubbelt gewichtsverlies


Zelf
geloof ik niet zo in dieetpillen waardoor de kilo’s eraf vliegen. Maar als jij er
wel in gelooft, moet je vooral even verder lezen…

Lees verder

Fabel: Je maag krimpt door diëten

Iedere donderdag vind je hier een fabel over gezondheid. Deze week:

Je maag krimpt door diëten


Lees verder

Primeur: dna van vrouw in kaart gebracht


Van
vier mensen in de wereld is het hele dna al in kaart gebracht. Zo uniek is dat
dus niet meer. Maar nu is voor het eerst ook bij een vrouw de volgorde van haar
dna vastgesteld. En nog wel van een Nederlandse vrouw!

Lees verder

Vrouwen minder baat bij aspirine

Veel
mensen slikken dagelijks aspirine om het risico op hart- en vaatziekten te
verkleinen. Bij vrouwen heeft dat echter minder zin dan bij mannen.

Lees verder