Man overlijdt na eten giftige paddestoel

Een 61-jarige man uit Heerlen is overleden na het eten van een wilde, giftige paddestoel. Dat meldt de NOS. Het gaat om de zogeheten groene knolamaniet, ook wel de Death Angel genoemd.

Het eten van de paddestoel leidt tot vrij algemene klachten, zoals braken en diarree. Dat was dan ook de reden dan de man pas vrij laat naar het ziekenhuis ging. Daar kreeg hij nog wel antigif toegediend, maar dat werkte niet meer. Ook een levertransplantatie in Leuven mocht niet baten.

Het Voedingscentrum waarschuwde onlangs voor het plukken en eten van wilde paddestoelen. Volgens het Voedingscentrum verschijnen er in Nederland steeds meer giftige paddenstoelen. De meeste mensen kunnen echter niet zien welke je wel en welke je niet kunt eten.

Bron: NOS

Lees ook:‘Zwangere vrouwen moeten geen wilde paling eten’
Lees ook:Pas op met zelfgeplukte paddestoelen
Lees ook:Gebroken spaarlamp niet schadelijk voor gezondheid
Lees ook:‘Voedingscentrum adviseert verkeerd over vis’
Lees ook:‘Vettax is lastig te realiseren’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>