Social media in 66% van de gevallen oorzaak scheiding in de VS

Een nieuwe studie uitgevoerd door de University of Missouri School of Journalism toont aan dat mensen die frequent Twitter gebruiken vaker vreemdgaan en scheiden. De studie gaat zelfs zover dat men mensen aanraad om het gebruik van social media in te dammen om op die manier conflicten te voorkomen.

“Ik vind het geen grootse onthulling dat mensen die niet blij zijn binnen hun relatie aandacht zoeken op social media,” zegt Dr. Eric Anderson, Chief Science Officer van AshleyMadison.com, ’s werelds grootste datingsite voor vreemdgangers. “Dit onderzoek toont niet aan social media voor relatieproblemen zorgen, maar juist dat mensen die ontevreden zijn met hun relatie elders aandacht gaan zoeken. En de gemakkelijkste manier is via social media. Of het nu om snelle updates op Twitter is, chatten met vrienden op Facebook of een affaire zoeken via AshleyMadison.com. Het is het effect van ontevredenheid binnen relaties, niet de oorzaak.”

Ontdekking

Het onderzoek beschrijft dat hoewel Twitter niet als datingsite bedoeld is, veel mensen het toch zien en gebruiken als een neutrale plek om met mensen te praten en te flirten met potentiele partners, waardoor ze zichzelf blootstellen aan ontdekking van hun affaire met alle problemen die daar bij komen kijken.

66% scheidingen

Ook dit komt niet als een verrassing. Scheidingszaken waarbij social media een rol spelen zijn wereldwijd groeiende. In de Verenigde Staten is op dit moment volgens de American Academy of Matrimonial Lawyers in 66% van de scheidingszaken een ontdekking van affaires via social media de start van de scheidingsprocedure. Ook dit zijn gevolgen van een gebrek aan privacy online.

Geborgde privacy

Volgens CEO en oprichter van AshleyMadison.com Noel Biderman komen die overdonderende cijfers ook niet als een verrassing. “Wij zagen ver van tevoren aankomen dat elektronische communicatie vreemdgaan tot gevolg zou hebben. Om dat idee heen hebben we AshleyMadison.com gecreëerd. Met het verschil dat we de site zo ontwikkeld hebben dat de privacy geborgd wordt. Dit maakt ons wezenlijk anders dan andere social media.”

“Veel mensen zoeken oude vlammen op via Facebook of Tinder. Maar de digitale lippenstift is makkelijk te ontdekken,” gaat Biderman verder. “En dat kan verregaande onwenselijke gevolgen hebben. Onze site wist alle communicatie zodra gebruikers de site verlaten. Zo blijft alles discreet.”

Lees ook:Patiënten nieuwsgierig naar ervaringsverhalen ziekenhuis
Lees ook:Nederlandse ziekenhuizen dol op sociale media
Lees ook:Welke pechgeval komt het meest voor in jouw gemeente?
Lees ook:Schooljudo steunt Serious Request
Lees ook:Nederlandse ziekenhuizen twitteren wat af

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>