Nieuw label in de strijd tegen kanker


Met het label 'Fight cancer' wil KWF Kankerbestrijding vanaf woensdag de strijd tegen kanker onder de aandacht van jongeren brengen. Het label biedt een platform voor wie zelf in actie wil komen tegen deze ziekte en vormt een virtuele ontmoetingsplek op http://www.fightcancer.nl/. KWF Kankerbestrijding hoopt met het nieuwe label een half miljoen euro per jaar op te halen.

 

"Op dit moment is twaalf procent van onze donoren jonger dan veertig. Dat is erg weinig", verklaart Marsja Meijer van KWF Kankerbestrijding de nieuwe manier van fondsenwerving. Acteur Aram van de Rest gaat als ambassadeur van 'Fight cancer' het bewustzijn onder jongeren vergroten.

Vorig jaar zamelde de KWF Kankerbestrijding het recordbedrag van 77 miljoen euro in met onder meer collectes, donaties en beleggingen. Dat was bijna tien miljoen euro meer dan in 2004, toen 68 miljoen euro binnenkwam. Het nieuwe jongerenlabel geldt als een aanvulling op de al bestaande manieren van fondsenwerving.

Volgens KWF Kankerbestrijding is kanker op dit moment de tweede doodsoorzaak in Nederland. Een op de drie mensen krijgt kanker.

Bron: trouw.nl

Lees ook:Trade a Million voor de Kankerbestrijding
Lees ook:Wereldkankerdag: ‘Ik wil ook een rookvrij Nederland’
Lees ook:Bekende Nederlanders laten snor staan tegen kanker
Lees ook:Sta op tegen kanker levert ruim 30.000 nieuwe donateurs op
Lees ook:40.000 nieuwe donateurs door Sta op tegen Kanker

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>