Dagelijks een ei is gezond én goed voor de lijn


Eén ei per dag is supergezond en het helpt je zelfs in de strijd tegen de kilo’s. Volgens Britse wetenschappers kun je eieren zelfs ‘superfood’ noemen.

De onderzoekers van de Manchester Metropolitan University analyseerden 71 onderzoeken die de voedingswaarden en de rol van eieren in het eetpatroon bestuderen.

Ze ontdekten dat eieren belangrijk zijn voor een goede gezondheid en het verliezen van gewicht. Want één ei bevat relatief veel voedingstoffen in verhouding tot het aantal calorieën.

Een ei bevat zo’n 80 calorieën en is een belangrijke bron van eiwitten en belangrijke vitamines (vitamine D en B12). Daarnaast bevat het veel essentiële aminozuren die belangrijk zijn voor de groei en herstel van het lichaam.

Volgens hoofdonderzoekster Carrie Ruxton bevat een ei per dag een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine D. De gezondheidsvoordelen van eieren zijn zo groot: ‘Het lijkt helemaal niet overdreven om het ei superfood te noemen.’

Eieren hadden jarenlang een slechte naam omdat ze veel cholesterol zouden bevatten. Nu zit er in eigeel – eiwit is vrij van cholesterol – inderdaad aardig wat cholesterol. Maar inmiddels is bekend dat cholesterol uit de voeding bij gezonde mensen nauwelijks invloed heeft op het cholesterolgehalte in het bloed.

Een te hoog cholesterolgehalte blijkt veel meer te worden veroorzaakt door aanleg en door het eten van te veel (verzadigde) vetten.

Bron: gezondheidsnet.nl

Lees ook:‘Twee eieren per dag mag’
Lees ook:Wat zit er in een ei?
Lees ook:5 Vitamines voor een goede weerstand
Lees ook:Mediterraan eten goed voor je cholesterol
Lees ook:Zoetstof blijkt prima bloeddrukverlager

1 Reacties // Reageer

One thought on “Dagelijks een ei is gezond én goed voor de lijn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>