Eierkoek niet aan te slepen dankzij Sonja Bakker


De eierkoek is aan een onwaarschijnlijke opmars bezig. Reden: Sonja Bakker heeft de eierkoek in haar nieuwste boek opgenomen als een 'verantwoord tussendoortje'.

En dus zijn de eierkoeken niet aan te slepen bij de supermarkten. Bij de grote eierkoekdistributeur in Zwolle is de omzet de afgelopen maanden vertienvoudigd. 

In de magazijnen van de Gulden Krakeling in Zwolle hebben ‘de jongens’ de koek al omgedoopt tot vliegende schotel. „Want ze vliegen de loodsen uit”, zegt verkoopleider Jan van Gerner.

De Gulden Krakeling bevoorraadt Nederland boven de grote rivieren met de eierkoek en gaf een Zeeuwse eierkoekenfabrikant net de opdracht de productie verder op te voeren.

Want ondanks de inspanningen moeten veel supermarkten nog dagelijks ‘nee’ verkopen. Of het nu de Super de Boer is, of de Albert Heijn of de Plusmarkt: vaak zijn de ’s ochtends gevulde schappen rond de middag weer leeg en grijpt de verantwoorde afslanker mis.

In een eierkoek zitten slechts 85 kilocalorieën – en in een gewoon ei al 82 – en dus is het niet verwonderlijk dat de koek zich in een grote populariteit kan verheugen.

Wat Sonja Bakker er zelf van vindt? Haar ‘ personal assistent’ weet haar niet zo snel te bereiken: druk, druk, druk. Maar op haar kantoor kijken ze er niet echt van op. De door Sonja gepropageerde Optimel ( van Campina) boekt ook al het ene verkooprecord na het andere, al wil de fabriek geen exacte cijfers geven.

Bron: BN/De Stem 

 

Lees ook:Dieetbranche lijdt onder Sonja Bakker
Lees ook:Sonja Bakker stopt!
Lees ook:Sonja Bakker krijgt concurrentie van Belgische Sonja
Lees ook:Sonja Bakkerhype lijkt voorbij
Lees ook:Ben je flink afgevallen? Sonja Bakker wil jou als model!

8 Reacties // Reageer

8 thoughts on “Eierkoek niet aan te slepen dankzij Sonja Bakker

  1. Kwebbel

    Zou ze geen procent vragen van de omzet wegens haar aanbeveling in haar boek.

      /   Reply  / 
  2. JG Mulder

    Eierkoeken kun je ook prima zelf maken. Op de website http:www.gewicht-verliezen.nl/recept-eierkoeken.php staat een recept.
    Toch blijft het raar dat Sonja Bakker de mensen alles “voor moet kauwen” terwijl met een beetje kritische naar de voedingsproducten kijken je het jezelf een stuk makkelijker maken. Hoef je al die boeke ook niet te kopen.

      /   Reply  / 
  3. Ilona

    toevallig dit stuk… het was mij ook opgevallen en ben bezig een lijst te maken voor op mijn Sonja Bakker weblogje.
    alle dure producten zoek ik goede vervangers bij de aldi of lidl met nagenoeg zelfde samenstelling!

      /   Reply  / 
  4. Jsh

    Haha ja dat zou ze eigenlijk moeten doen ja ..

      /   Reply  / 
  5. Sam

    En de verkoop was nog nooit zo goed geweest. Het Sonja Bakker dieet, eerlijkheidsgewijze moet ik erkennen, ik heb het boek niet en ben ook niet voornemens het boek te kopen. Ik vind het opvallend, dat een weinig vernieuwend dieet als het hare zo populair kan zijn. Heeft het mischien te maken met het feit dat je als consument “het roer niet hoeft om te gooien”? Want zeg nu zelf, wat is er makkelijker dan kan en klare rotzooi kopen en vervolgens in een ruk het pakje openscheuren. En dan naar binnen schuiven. Gezien de hoeveelheid witte suiker die nog steeds in de koeken zit, zou ik ze eigenlijk niet aan willen raden. Maar aan de andere kant, ik ben geen commercie geile dieetguru.

    Het is in mijn ogen net zo`n farce als het “Ik kies bewust” logo, kiest de consument, welke ik eigenlijk liever als mens zou beschouwen, uberhaupt nog iets zelf? Want cup-a-soup is natuurlijk een hele bewuste keuze. Of het gezond is? Afgezien van het feit dat het een doodproduct is, voorzien van smaakversterkers, zou ik het nog niet in de grijze bak willen gooien. Klein chemisch afval lijkt mij een betere bestemming. Maar chapeau voor Unilever, chapeau voor mevrouw Bakker, want de zakken moeten gevuld blijven!

      /   Reply  / 
  6. Sam

    En de verkoop was nog nooit zo goed geweest. Het Sonja Bakker dieet, eerlijkheidsgewijze moet ik erkennen, ik heb het boek niet en ben ook niet voornemens het boek te kopen. Ik vind het opvallend, dat een weinig vernieuwend dieet als het hare zo populair kan zijn. Heeft het mischien te maken met het feit dat je als consument “het roer niet hoeft om te gooien”? Want zeg nu zelf, wat is er makkelijker dan kan en klare rotzooi kopen en vervolgens in een ruk het pakje openscheuren. En dan naar binnen schuiven. Gezien de hoeveelheid witte suiker die nog steeds in de koeken zit, zou ik ze eigenlijk niet aan willen raden. Maar aan de andere kant, ik ben geen commercie geile dieetguru.

    Het is in mijn ogen net zo`n farce als het “Ik kies bewust” logo, kiest de consument, welke ik eigenlijk liever als mens zou beschouwen, uberhaupt nog iets zelf? Want cup-a-soup is natuurlijk een hele bewuste keuze. Of het gezond is? Afgezien van het feit dat het een doodproduct is, voorzien van smaakversterkers, zou ik het nog niet in de grijze bak willen gooien. Klein chemisch afval lijkt mij een betere bestemming. Maar chapeau voor Unilever, chapeau voor mevrouw Bakker, want de zakken moeten gevuld blijven!

      /   Reply  / 
  7. ahmet maranki

    I really like this post. Thanks for this article, Anyone got any more info about it? I am now your blog’ s rss follower. you are now in my bookmarks.

      /   Reply  / 
  8. examentraining

    Wat bizar dat Sonja Bakker zo’n grote invleod kan uitoefen op de aankoop van een product in Nederland. Sporten is gewoon simpelweg het belangrijkste! examentraining

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>