Klantenservice Zorgverzekeraars onvoldoende

fotoKlantenservices van zorgverzekeraars bieden hun klanten onvoldoende hulp. In plaats van de consument goed voor te lichten, krijgt maar liefst een op de drie klanten zeer gebrekkige of geheel verkeerde informatie. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 15 zorgverzekeraars voor de Gezondgids voor december, meldt De Telegraaf.

De verzekeraars kregen vijf vragen van een mysteryklant. Elke vraag werd drie keer via de telefoon en drie keer via de mail gesteld. Zelfs op eenvoudige vragen werd onjuist of onzorgvuldig geantwoord.

De Consumentenbond geeft geen van de verzekeraars een voldoende voor hun klantenservices. Menzis scoorde met een 5,9 als testoordeel het hoogst. De Consumentenbond adviseert consumenten hun vragen per brief of per mail te stellen.

Lees ook:Consumentenbond: drogisterijen schieten tekort qua voorlichting
Lees ook:Overstappers worden beloond door zorgverzekeraars
Lees ook:Zorgverzekeraar zit niet op chronisch zieke te wachten
Lees ook:Huisartsen zetten zorgverzekeraars op zwarte lijst
Lees ook:Bij 1 op de 5 zonnestudio’s is uv-straling te hoog

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>