‘Apotheekmedewerkers hebben vaak last van agressieve klanten’

p

Het is toch wat?! Maar liefst een op de vier apotheken heeft regelmatig last van klanten die agressief worden wanneer een bepaald geneesmiddel niet beschikbaar is.Driekwart van de apothekersassistenten heeft dagelijks te maken met klachten van patiënten door tekort aan medicijnen.

Dat blijkt uit een peiling onder de assistenten in opdracht van brancheorganisatie KNMP. Die denkt dat het voorkeursbeleid van zorgverzekeraars de oorzaak van de problemen is. Zij kiezen vaak voor geneesmiddelen met een gunstiger prijs, wanneer bijvoorbeeld een octrooi verloopt en zich meerdere aanbieders van een identiek medicijn melden.

Het gaat om zowel verbaal als fysiek geweld. ,,Dreigen, schreeuwen, schelden en spugen”, aldus de onderzoekers.

Lees ook:Verzekeraar wil zorgkeuze patiënten meer sturen
Lees ook:Prijs van medicijn is steeds weer een verrassing
Lees ook:Patienten jarenlang opgelicht door hoge medicijnprijzen
Lees ook:Nederlander gebruikt fors meer medicijnen
Lees ook:Medisch specialist schrijft te dure medicijnen voor

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>