Ook Nederland snoept slecht weer van zich af

Meldde ik vorige week al dat de Britten zich afgelopen zomer massaal te goed hebben gedaan aan snoep, koek en chocolade om het teleurstellende weer van zich af te eten, wij Nederlanders kunnen er ook wat van.

Uit cijfers van onderzoeksbureau AC Nielsen blijkt dat de verkoopcijfers van koek, snoep en chocolade in de maanden juni, juli en augustus sterk is gestegen. En dat terwijl de snoep- en koekomzet al jaren stabiel is.

Volgens hoogleraar consumentenpsychologie Ad Pruyn van de Universiteit Twente menen mensen dat ze met het regenweer van de afgelopen maanden pech hebben gehad en daarom zouden ze zich een cadeautje gunnen.

"Veel mensen vinden dat als de zon wegblijft, ze op een andere manier mogen worden gecompenseerd", zegt Pruyn in NRC Handelsblad.

Lees ook:Scepsis rond vetarme chocolade
Lees ook:34 kilo snoep per persoon per jaar
Lees ook:Zwarte chocolade niet zo gezond als gedacht
Lees ook:K3 onder vuur
Lees ook:Af en toe snoepen is juist goed

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>