Coca Cola brengt Nederland in beweging

fifaCoca-Cola heeft vandaag een driejarige samenwerking met het Jeugdsportfonds bekend gemaakt. Het bedrijf wil met het Jeugdsportfonds meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren. Dit is een volgende stap in de lange termijn toezegging die Coca-Cola vorig jaar april heeft gedaan om consumenten bewust te maken van het belang van een gebalanceerde leefstijl. Naast keuze, innovatie en informatie, helpt voldoende beweging namelijk om het verschil te maken in de strijd tegen obesitas. Het bedrijf grijpt de FIFA World Cup™ Trophy tour aan om mensen in hun sporthart te raken en het belang en plezier van lichaamsbeweging onder de aandacht te brengen. Daarom haalde officieel sponsor Coca-Cola de FIFA World Cup™ Trophy in de aanloop naar het WK in Brazilië, voor het eerst naar Nederland.

In 2013 hebben bijna 30.000 jongeren kunnen sporten dankzij een bijdrage van het Jeugdsportfonds. Met het partnership investeert Coca-Cola in de verdere groei van Jeugdsportfonds van 30.000 naar 40.000 jongeren per jaar in 2016. De samenwerking bouwt voort op de inspanningen van Coca-Cola in de schoolsportcompetitie Olympic Moves. Samen met partners NOC*NSF, KVLO en Achmea zet Coca-Cola zich sinds 2003 in om jaarlijks meer dan 150.000 middelbare scholieren het plezier van sporten te laten ervaren.

 

 

Lees ook:‘Win a Ball, Give a Ball’
Lees ook:Man belandt in ziekenhuis na drinken Coca-Cola Zero
Lees ook:‘Coca-Cola goed voor de tanden’
Lees ook:Fabrikant verwijdert schadelijke stof uit Cola
Lees ook:Duitsers vinden cocaïne in Red Bull-cola

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>