K3 onder vuur

Een nieuwjaarsoproep van de Alliantie Stop Kindermarketing voor de nieuwe bandleden van K3: stop kinderen te verleiden ongezond te eten. De coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen roept de popgroep op om geen reclame meer te maken voor producten die slecht zijn voor kinderen, zoals chips, koek, ijs en snoep.

De Consumentenbond stelt dat de meidengroep bekend staat om grootschalige merchandising zoals puzzels, paraplu’s en wekkers. Ook is het merk K3 te vinden op diverse eet- en drinkproducten zoals chips (Croky K3 hartjes), hagelslag (K3 hagel met hartjes), koekjes (Jules Destrooper), ijsjes (K3 IJsboerke) en snoep (K3 Red Band). ,,Allemaal producten met veel zout, suiker en/of vet.”

De bond maakt zich zorgen omdat bekend is dat kindermarketing werkt.

Lees ook:K3 moet helpen kids gezonder te laten eten
Lees ook:Kinderen eten ongezond door Kabouter Plop, K3 en Mega Mindy
Lees ook:Helaas nog te veel kinderreclame voor ongezond eten
Lees ook:Plus wil kids aanmoedigen gezond te eten
Lees ook:VWA: ‘Vitamines zijn geen snoepjes’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>