Dit vinden wij een goed initiatief: bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. Op de nieuwe verpakkingen maakt Grolsch uitgebreid melding van de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier. Momenteel wordt alleen de energetische waarde vermeld, maar op de nieuwe verpakkingen worden hier het gehalte aan vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, suikers, eiwitten en zout per 100 ml aan toegevoegd. Ook bevatten de nieuwe verpakkingen informatie om de consument te ondersteunen in het aankoopproces en om de drinkervaring optimaal te bevorderen. Zo worden de smaakomschrijving en het smaakprofiel van het bier vermeld, evenals informatie over het brouwproces, een maaltijdsuggestie en praktische informatie over het alcoholpercentrage en de optimale serveertemperatuur.
Vanaf 7 maart stromen de nieuwe verpakkingen geleidelijk de markt in.
Lees ook:Mandarijntjes in je bier?
Lees ook:Minder zout in de groente
Lees ook:Veel verschil in zoutgehalte voedingsmiddelen
Lees ook:Hollandse vinding maakt eten veel minder zout
Lees ook:‘Ouders moeten zoutinname kind beperken’
Goede zaak, want zoals je ook kunt zien op de bijgevoegde site worden we overal plat gegooid met verborgen suikers…