Zien wij elkaar nog in het nieuwe jaar?

Dat
is de slogan van de Rotterdamse campagne die het aantal vuurwerkslachtoffers
moet terugdringen. 'Hippe' brillen die de ogen
tijdens de nieuwsjaarsviering beschermen
tegen vuurwerk, moeten de campagne, die vandaag van start is gegaan, opleuken. 

Het is voor het derde achtereenvolgende jaar dat het Oogziekenhuis Rotterdam en oogmeetkundigen in de regio
Rotterdam-Rijnmond de hippe brillen verkopen.
 

Rond
de jaarwisseling komen veel Rotterdamse vuurwerkslachtoffers bij de
Spoedeisende Hulp van het Oogziekenhuis Rotterdam. Vaak zijn het de
toeschouwers die worden geraakt.

In de afgelopen vijf jaar heeft het
Oogziekenhuis Rotterdam 170 mensen langdurig behandeld voor oogletsel door
vuurwerk. Van 49 ernstige oogletsels ging het in 39 gevallen om minderjarigen.
Vooral jongens tussen de acht en achttien jaar zijn slachtoffer.

Ik
had zelf nog nooit van de campagne gehoord, maar ik vind het wel een leuk idee
en een goede, pakkende slogan. Waarom het initiatief niet uitbreiden naar landelijk?

Lees ook:Ogen niet gespaard tijdens jaarwisseling
Lees ook:Rustige jaarwisseling voor brandwondencentra
Lees ook:Oogartsen willen verbod op vuurwerk
Lees ook:Is het aantal vuurwerkslachtoffers nou gedaald of gestegen?
Lees ook:Oogartsen pleiten voor vuurwerkverbod

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>