‘Plofkip blijft stuntkip’

plofkipEerder gemaakte beloftes ten spijt heeft Albert Heijn in de eerste helft van 2013 bijna drie keer vaker met plofkip gestunt dan dezelfde periode in 2012. Dat stelt Wakker Dier naar aanleiding van eigen onderzoek en cijfers van IRI Nederland, meldt dagblad Sp!ts.

Wakker Dier is verbolgen over de conclusies. „Albert Heijn maakt eerst goede sier door een beter kippenleven te beloven”, aldus een woordvoerder van de organisatie. „Maar vervolgens zetten ze glashard alles op alles om kreupele plofkippen tegen kiloknallerprijzen aan hun klanten aan te smeren.”

De supermarktketen stelde eerder dit jaar dat het noodzakelijk is de plofkip zo snel mogelijk te vervangen door een kip die diervriendelijker en duurzamer wordt gefokt. Albert Heijn herkent zich niet in de conclusies van Wakker Dier.

Lees ook:Wakker Dier nomineert AH en McDonald’s
Lees ook:Supermarkten zeggen: “doei plofkip!”
Lees ook:Nog vet veel plofkip in supermarkten
Lees ook:Unilever stopt met de ‘plofkip’
Lees ook:Komt de plofkip straks uit een ‘plof-ei’?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>