Ziekenhuizen benutten website onvoldoende


Ziekenhuizen maken onvoldoende gebruik van hun website om zich teprofileren en om patiënten te bereiken. Dit stelt Capgemini, dat onderzoek deed naar de sites van 97 ziekenhuizen.

Afspraken maken, inzien of wijzigen via internet kan maar bij één op de twintig ziekenhuizen. Iets meer dan een kwart van de ziekenhuizen vermeldt op de eigen site met welke zorgverzekeraars een contract is gesloten. Slechts 36 procent van de ziekenhuizen biedt de mogelijkheid om via de website of per email een klacht in te dienen.

Volgens de consultancyorganisatie is de invoering van de DBC’s (Diagnose Behandeling Combinaties) wel goed opgepakt. Elk ziekenhuis heeft een online DBC-prijslijst. Actuele wachttijden staan op 86 procent van de ziekenhuissites en 71 procent van de sites heeft een zoekmachine. Bij meer dan de helft van de onderzochte instellingen kan online patiëntinformatie worden gedownload.

‘Bescheiden’ noemt Capgemini het feit dat ziekenhuizen op hun website nauwelijke melding maken van prijzen en onderscheidingen. De winnaar van de top 100 beste ziekenhuizen van AD en Elsevier vermelden dit bijvoorbeeld niet prominent op hun website.

Bron: Medisch Contact

Lees ook:Websites van ziekenhuizen zijn onduidelijk
Lees ook:Nieuwe website STZ-ziekenhuizen online
Lees ook:‘Ziekenhuizen moeten open kaart spelen over prestaties’
Lees ook:Ziekenhuizen maken sterftecijfers openbaar
Lees ook:Online apotheken verkopen illegaal medicijnen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>