Als 50+ers schoenen kopen,hopen ze op vriendelijk personeel

wow

De belangrijkste aspecten bij de winkelkeuze voor de aankoop van schoenen zijn maatbeschikbaarheid, kwaliteit en prijs. De aanwezigheid van de laatste mode is van minder belang. Dit geldt vooral voor 50-plussers. Zij hechten meer waarde aan het aspect ‘personeel’ en dan met name de deskundigheid van het personeel.Dit blijkt uit onderzoek van GfK, waar consumenten schoenenwinkels beoordelen op 11 aspecten op het gebied van prijs, collectie, personeel en winkelpresentatie. Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder. Daarbij is specifiek gekeken naar de verschillen tussen ouderen en jongeren.

De groeiende groep 50-plussers wordt voor schoenenwinkels een belangrijke doelgroep. Op dit moment zijn er 6,5 miljoen Nederlanders van 50 jaar of ouder; tien jaar geleden waren dit er nog 5,3 miljoen.

Uit het onderzoek blijkt dat 50-plussers andere prioriteiten stellen bij het kopen van schoenen. Zo vinden ze behulpzaam en deskundig personeel belangrijker dan de aanwezigheid van de laatste mode. 50-plussers geven schoenenspeciaalzaken een bovengemiddelde waardering vergeleken met andere leeftijdsgroepen.

Jongere consumenten hechten juist minder belang aan het aspect personeel bij de keuze van een schoenenwinkel. Consumenten jonger dan 50 jaar hechten meer belang aan het aspect ‘aanwezigheid van de laatste mode’, dit geldt met name voor consumenten jonger dan 30 jaar.

Op basis van de consumentenbeoordelingen ontstaat  een top drie van best gewaardeerde schoenenwinkels:
1 .Omoda
2. Van den Assem
3. Zalando

Omoda ontving donderdag 15 oktober de GfK Fashion Award in de categorie schoenen en mag zich daarmee de best gewaardeerde schoenenretailer van 2015 noemen.

In een reactie verklaart Jan Pieter Honkoop (manager klanttevredenheid van Omoda): “Onze klanten blij maken is iets dat we elke dag met veel plezier doen. Deze award is een enorme waardering voor het Omoda-team dat daarin iedere dag tot het uiterste gaat. Juist omdat de consument ons met deze award weer op nummer één zet.”

Lees ook:Schoenen kopen goed voor je gezondheid!
Lees ook:‘Nut jaarlijkse griepprik niet bewezen’
Lees ook:Ouderen en pillen, dat gaat niet goed
Lees ook:Consument wordt moe van gezondheidslogo’s
Lees ook:Platte schoenen even gevaarlijk als stiletto’s

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>