Supermarktketen Albert Heijn komt als eerste Nederlandse supermarktketen vanaf morgen met een huismerk van zogenaamde functional foods; voedingsmiddelen die claimen de gezondheid te bevorderen. AH begint met cholesterolverlagende producten, zoals broodsmeersels, yoghurtjes en yoghurtdrink.
De grootgrutter gaat hiermee de concurrentie aan met de Becel pro.activ-producten van levensmiddelenconcern Unilever. De prijsstelling van het huismerk ligt namelijk zo’n vijftien procent lager dan die van Becel pro.activ. Ook de AH cholesterolverlagende producten zijn op basis van plantensterolen. Hiervan is aangetoond dat zij slechte cholesterolen aanpakken. AH sluit niet uit op termijn met meer ‘gezondere’ producten te komen.Bron: AD
Lees ook:Hartstichting: Becel Pro-activ wél effectief
Lees ook:‘Becel Pro-activ niet goed voor je hart’
Lees ook:‘Becel Pro-activ meest misleidende voedingsmiddel’
Lees ook:Plus wil kids aanmoedigen gezond te eten
Lees ook:Omega-3 lijkt alweer op z’n retour