Bij eenvoudige operaties gaat het wekelijks mis

Eén keer per week gaat het bij een eenvoudige operatie in een Nederlands ziekenhuis mis. Dan zet een specialist bijvoorbeeld de verkeerde teen af bij een diabetespatiënte.

Dat is het pijnlijke gevolg van gebrekkige communicatie tussen zorgverleners, onvolledige dossiervorming en onvoldoende overdracht van patiëntengegevens.

Inspecteur-generaal Gerrit van der Wal van de Inspectie voor de Gezondheidszorg noemde het voorbeeld naar aanleiding van het dinsdag verschenen rapport over ,,tekortkomingen in het preoperatieve proces''.

Bron: AD.nl 

Lees ook:Inspectie voor de Gezondheidszorg buigt het hoofd
Lees ook:Computersysteem van de apotheek is onveilig
Lees ook:Veel mis met patiëntendossiers
Lees ook:Controle op gezondheidszorg onder druk
Lees ook:‘Cardiologen Spijkenisse maakten grote fouten’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>